3 прості поради, як уникнути сколів на кузові, які багато хто чомусь ігнорує
Насправді, запобігти утворенню сколів на кузові автомобіля – справа нехитра. Як мінімум, для цього необхідно дотримуватися певних неписаних правил під час керування машиною. Про них, власне, і поговоримо.
І почнемо, мабуть, з найпростішого – з дистанції. Незважаючи на те, що практично всі водії знають, як часто з-під коліс транспорту, що йде попереду, летять дрібні камінчики, пил, пісок і бруд, мало хто з них намагається тримати безпечну відстань. А даремно, адже навіть на ідеально рівному покритті є ризик спіймати чужорідний предмет, який банально може валятися на асфальті і прилетіти якраз у ваш автомобіль після наїзду на нього попередньою машиною.
Ба більше: нерідко каміння і залізяки застряють між коліс тих самих вантажівок або під гальмівними супортами легковиків, які на черговій купині запросто вдарять по бамперу або капоту “залізного коня”, який притиснувся до корми. Експерти рекомендують тримати дистанцію до передньої машини не менше ніж 100 метрів, а до вантажівки – всі 150.
А ще не варто влаштовувати перегони, коли вас уже хтось обганяє. Краще пропустити, давши можливість людині здійснити свій маневр, не закидавши вас при цьому камінням. Попутне авто “обстрілює” сусідів по потоку не менше, ніж це робить великовантаж, якому ви сіли на хвіст.
Не менш критичним для передчасної появи піскоструменя є перевищення швидкісного режиму. Особливо під час їзди ґрунтовкою або ділянками трас, засіяними щебенем. Від швидкості авто піднімає пил, сміття і камінчики, і що вона сильніша, то ефектніші удари об лакофарбове покриття кузова. До слова, проблема актуальна і для їзди взимку в місцях, де полотно посипають піском або антиожеледною гранітною крошкою.
Зрештою, намагайтеся обирати час для поїздок, коли на дорогах найменше скупчення автомобілів. Як, власне, за можливості не виїжджайте на проїжджу частину в темний час доби та уникайте активної їзди по пересіченій місцевості. Не дарма все ж кажуть: тихіше їдеш – далі будеш.
А як же бути, якщо на кузові машини з тієї чи іншої причини все ж з’явилися подряпини? Фахівці в таких випадках радять максимально швидко усувати навіть ці дрібні пошкодження, щоб не допустити подальшого руйнування ЛФП. Причому для цього зовсім не обов’язково їхати в сервіс. Подібний дефект можна усунути і самостійно, грамотно використовуючи відповідні засоби автокосметики.
Наприклад, з мікросколами і дрібними потертостями фарби на кузові цілком може впоратися паста від подряпин. Відмітна особливість цього препарату в тому, що він підходить для відновлення будь-яких типів лакофарбового покриття, включно з металіком, перламутром і навіть “хамелеоном”. За аналогією з автополіроллю, засіб швидко проникає в проблемні місця, нівелюючи потертості та подряпини.
Як абразив при такій процедурі виступають мікроскопічні кристалики однорідного хімічного складу. Їхні гострі краї самозаточуються в процесі обробки кузова, а гранули – самоподрібнюються. Якщо по-простому, то великі зерна пасти, поступово стираючись і стаючи меншими, усувають подряпини шляхом ідеального вирівнювання колірного переходу на проблемній ділянці кузова. Додаткового ефекту надають допоміжні компоненти, що виключають появу грудочок і рівномірно розподіляють пасту по поверхні.