5 ознак, які вкажуть на серйозні проблеми у моторі без дорогої діагностики
1. Невпевнений пуск та млявий розгін
Млявий розгін швидше за все вказує на природне зношування циліндропоршневої групи, а також на падіння компресії. Також млявий розгін може бути ознакою закоксовування випускного тракту або детонації. Якщо динаміка машини скоротилася на 25%, можна говорити про критичні несправності силової установки. Що ж до невпевненого пуску, то він у переважній більшості випадків безпосередньо пов’язаний з низькою компресією в одному або кількох циліндрах. Порушується вона швидше за все в результаті сильного зношування поршневих кілець, поломки пружин клапанів, нещільного закривання клапанів або тріщин на головці двигуна.
2. Низький тиск і «масложерство»
Швидше за все, про низький тиск мастильної субстанції водія попередить включення відповідної лампочки на панелі приладів. Причини низького тиску масла можуть бути різними. Може бути зношування або засмічення фільтра, скорочення рівня рідини в картері, засмічення масляних каналів, вихід з ладу маслозабірної трубки, розрідження масла охолоджувальною рідиною або ще багато іншого. А ось висока витрата масла найчастіше пов’язана з вже згаданим зносом циліндропоршневої групи. Втім, сприяти розвитку проблеми можуть і інші дрібніші симптоми.
3. Синій дим та махровий нагар
Варто періодично перевіряти свічки улюбленої «ластівки». Якщо на них з’являється характерний «махровий» нагар, що чимось нагадує крупинки манки, то це погано. Найчастіше поява такого нагару свідчить про попадання масла до камер згоряння. Якщо вчасно не усунути причину, то двигун може вирушити на звалище. Так само слід поглядати іноді за кольором диму з вихлопної труби. Якщо він став синім, то швидше за все моторне масло почало потрапляти до камер згоряння. Як можна було здогадатися, подібне явище аж ніяк не нешкідливе. Масло, що горить, значно прискорює знос поршнів і циліндрів автомобіля.
4. Перегрів та стуки
Будь-які сторонні звуки з-під капота автомобіля – це вкрай тривожний знак, який може вказувати і на поломку двигуна. Стукати може зламаний колінвал, він найчастіше дається взнаки при збільшенні обертів. Різко стукати можуть шатунні підшипники на холостих оборотах. Приглушені стуки та шуми швидше за все вкажуть на проблеми з поршнями. Інше вкрай неприємне та потенційно небезпечне явище – це перегрів мотора. Воно трапляється або через проблеми із системою охолодження, або через проблеми з повисанням клапанів. Винна у перегріві може бути і головка блоку циліндрів.
5. Підвищена витрата, нерівний холостий хід та детонація
Якщо у двигуні автомобіля почала виникати сильна детонація, то це промовиста ознака наявності серйозних «фізичних» проблем з мотором. Таким же яскравим свідченням часто стає збільшення витрати пального. Ненормально високе пожирання палива може вказувати на проблеми з поршнями, циліндрами, клапанами, кривошипно-шатунним механізмом. Сюди варто віднести і проблеми з холостим ходом. У проблемних “заїжджених” двигунів він майже ніколи не буває рівним. У більшості випадків порушення в холостому ході спричинені або зносом підшипника, або падінням ступеня стиснення в циліндрах.