AutoNews

5 причин полюбити «турбо» і забути атмосферники

Кожна зі сторін наводить, в принципі, доволі вагомі аргументи й складно визначитись, які двигуни все ж кращі. Ми вирішили розібратись з цією темою та назвати основні переваги, котрі мають технологічні наддувні мотори.

Двигун з системою наддуву отримує на вході в циліндри повітря, котре стиснуте компресором під тиском. Тому кожен циліндр отримує більше повітря, аніж в «атмосферників». А чим більше повітря, тим більше кисню.

Отже, пального більше згорить, отже, й потужність буде вищою. Ось вам і перша перевага наддувного мотора – більша потужність. Наддувом її можна збільшити на 20-90%. Все буде залежати від міри форсування та завдань, котрі ставлять перед інженерами.

Де потужність, там і крутний момент: в наддувному моторі він більш стабільний. Ми вже зазначали, що в такого мотора турбіна відповідає за наповнення циліндрів, а керує турбіною електроніка. Тобто є можливість подавати необхідну кількість повітря для ефективного згоряння суміші, а ще робити так, щоб агрегати мотора витримували всі навантаження.

Такі характеристики дають двигуну можливість швидше розганяти автомобіль, від чого задоволення від їзди ще більше. Визначились з другою перевагою.

Турбомотор или атмосферник – что выбрать – плюсы и минусы

Третій позитивний момент полягає в тому, що наддувні мотори не лише потужніші, але й заощадливі. Все просто: двигун компактніший, легший і відмінно тягне з низів. Тобто на малих обертах в нього скромніші втрати енергії та вищий ККД. Атмосферники так не можуть.

Продовжуємо. Відомо, що всі мотори з часом забиваються нагаром, тому їх періодично потрібно «просмажувати»: їхати трасою на високих обертах хоча б 30 хвилин. Це особливо потрібно атмосферникам. А ось «турбо» це менше стосується. Мотор і так достатньо навантажений, згоряння відбувається швидше, а, отже, міра забруднення значно менша.

Зображення, що містить мотоцикл, припаркований, двигун, чорний

Автоматично згенерований опис

І останнє. Автомобілісти не полюбляють турбомотори, тому що в них менший ресурс. Зазвичай це 120-180 тисяч кілометрів, після чого турбіну або ремонтують, або замінюють. Проте, зараз пробіг 100 тисяч кілометрів вже вважається гідним. До цієї цифри вже багато деталей ходової вже потребують заміни, а на кузові виникає іржа.

Тобто, може бути так, що турбіна ні разу не дасть про себе чути, це просто перебільшені страхи. А якщо у двигуна механічний привідний нагнітач, то його взагалі складно зламати.

Джерело: Dexpens