5 прихованих і неочевидних причин різкого перегріву мотора
Мало хто знає, що перегрів може статися через негерметичну пробку розширювального бачка. Це відбувається після візиту в сервіс, де майстри міняли антифриз. При цьому пробку прикрутили швидко і не по різьбі. Але ж температура закипання охолоджувальної рідини в системах охолодження сучасних машин підтримується на доволі високому рівні (до 120 градусів). Якщо система негерметична, то немає тиску. А якщо немає тиску, то рідина закипає набагато раніше, ось мотор і перегрівається.
Подібне може статися і через негерметичну пробку радіатора. Але тут є важливий нюанс. До перегріву може призвести не тільки погано закручена пробка, а й абсолютно нова, яка неправильно підібрана. Таке станеться, якщо тиск відкриття клапана, який є в пробці, відрізняється від штатного. Цей показник зазвичай вибитий на корпусі, тож на нього потрібно звернути пильну увагу.
До біди також призведуть проблеми з термостатом. Якщо він заклинить у закритому положенні, то антифриз не піде в радіатор, тому мотор швидко закипить. Зазвичай роботу вузла перевіряють на холодному моторі. Після запуску беремося за верхній шланг радіатора. Якщо він холодний, а двигун уже добряче нагрівся, то термостат завис.
Цікаво й те, що до перегріву може призвести звичайне моторне мастило. Точніше, його низький рівень. Це особливо актуально для сучасних двигунів, які й нові славляться “масложором”. Якщо водій забув зазирнути під капот, довго їхав трасою, а потім став рулити гірським серпантином, ця проблема дасть про себе знати. Адже масло не тільки змащує, а й охолоджує мотор. Тому за рівнем треба стежити постійно. Особливо, якщо попереду гірська ділянка, а машина навантажена різними речами, необхідними, скажімо, у відпустці.
Зрештою, до закипання можуть призвести проблеми з теплообмінником. Це добре знайоме власникам машин концерну GM. Конструкція “американця” така, що масло може просочитися в антифриз або навпаки. Таким чином, у системі охолодження утворюється рідина, яка повільно “підсмажує” двигун.