Коли і за яких умов двигун потребує капітального ремонту
Як би ви цього не хотіли, але, на жаль, деталі в автомобілі не вічні і з часом зношуються до критичного стану.
Двигун в тому числі і це найболючіша тема, адже його «лікування» без перебільшення добряче вдарить по бюджету. Капітальний ремонт зачепить всі складові частини.
Коли настає час?
Двигун – «розумний» агрегат, він сам вам повідомить, що він вже не може працювати повноцінно і потрібно щось робити. Одними із сигналізаторів стануть наступні моменти:
- Різке зростання витрат пального чи моторного мастила;
- Потужність двигуна відчутно впаде і ви це помітите при розгоні;
- Агрегат часто перегріватиметься, виникне детонація, звуки, яких раніше не було;
- На холосту мотор буде працювати нестабільно;
- Свічки запалювання покриються кіптявою;
- Вихлопні гази матимуть нетипове забарвлення.
Не хвилюйтесь, всі ці симптоми виникають не одразу ж: автомобіль має проїхати хоча б 150-200 тисяч кілометрів і вже аж потім знадобиться капітальний ремонт.
Чи може виникати потреба передчасного ремонту?
Так, може. І ось чому.
- Проігнорували термін заміни моторного мастила і зробили це значно пізніше. Внаслідок цього деталі інтенсивніше тертимуться через відпрацьоване мастило. Почнуть утворюватись відкладення і з часом деталі вийдуть з ладу.
- Використовуєте низькоякісне моторне мастило.
- Ігнорування стану фільтрів. Вони з часом забиваються і потребують заміни.
- Експлуатація: найбільше навантаження зазнає двигун при різкому гальмуванні чи навпаки старті. Ще гірше – навантажувати холодний двигун. Через неправильний запуск деталі будуть зношуватись вдвічі швидше.
Не варто таке робити, адже рідина не має властивостей для повноцінного змащування і знову ж таки утворюватимуться шкідливі відкладення, з’являтимуться задирки.
Що роблять під час капітального ремонту?
Звичайний ремонт полягає у виправленні якоїсь конкретної поломки, а капітальний – всі несправності разом. В сервісі знімають силовий агрегат, розбирають його повністю, далі чистять кожен вузол, визначають ступінь зносу.
Мотор оглядають на предмет виявлення тріщин на корпусі, дефектів колінвалу, заміряють зазори і деталі та порівнюють отримані значення із заводськими. Далі вже безпосередньо ремонт.
Виконують наступні роботи:
- Усувають тріщини головки блока циліндрів. Міняють втулки, фаски сідел в клапанів, встановлюють нові ковпачки.
- Відновлюють цілісність поверхні блоку циліндрів, роблять абразивну обробку циліндрів, ремонтують колінвал.
Коли роботи закінчені, двигун збирають та повертають на його місце. Наступним етапом буде тривала холодна обкатка мотора. Вона виконується для того, щоб деталі притерлись між собою. Одночасно виконують регулювання запалювання, холостого ходу та інше.