3 поширені помилки, якими автомобілісти гроблять автоматичну коробку
1. Велика дистанція
У старих посібниках з експлуатації автомобілів з автоматичною коробкою передач йшлося про те, що їх не можна буксирувати на відстані понад 50 км. Сьогодні ситуація в цьому відношенні стала ще складнішою для автомобілістів – рекомендована дистанція скоротилася ще більше. Головна причина такої технічної вимоги полягає в особливостях будови АКП. Нагадаємо, що насос, який подає рідину на деталі коробки, приводиться в дію вихідним валом автомобіля. Таким чином, коли не працює двигун – не працює і насос, а отже в коробку не надходить у достатній кількості мастильний матеріал. Теоретично можна було б сміливо буксирувати машину з працюючим мотором, однак ситуації, коли двигун працювати може, а машина їхати не в змозі, дуже рідкісні.
2. Велика швидкість
Автомобіль з автоматичною коробкою не тільки не варто буксирувати на великі відстані. Його також не варто буксирувати на високих швидкостях. Причина тут та сама: при непрацюючому моторі не обертається вал, а значить не працює і насос коробки. У зв’язку з цим виробники настійно рекомендують не просто дотримуватися швидкісного режиму. Вони радять не буксирувати машини з АКП на швидкостях вище 50 км/год. В іншому разі швидкість зносу деталей трансмісії збільшується в кілька десятків разів.
3 Буксирування інших автомобілів
Звісно, автомобіль з АКП, як і будь-яка інша машина, може слугувати буксиром. Однак, за можливості подібної практики рекомендується уникати. Якщо ж вибору все-таки немає, то краще дотримуватися кількох простих правил. По-перше, розгони мають бути максимально плавними. По-друге, варто обмежувати використання вищих передач, а на трасі є сенс зафіксувати проміжну передачу і їхати, за можливості, не перемикаючись. По-третє, автомобіль, який буксирується, має бути легшим за ведучий. Якщо буксирування було тривалим, то варто поміняти робочу рідину в коробці.