Промивка двигуна під час заміни мастила: на користь чи на шкоду?
Запеклі суперечки прихильників і противників промивання двигуна під час заміни масла останнім часом загострилися через те, що нових автомобілів у країні зараз продається набагато менше, ніж уживаних. Тобто громадяни продають автомобілі один одному, а оновлення парку, на яке всі так сподівалися, значно сповільнилося. Тим часом вживаний автомобіль, як відомо, – кіт у мішку. Який вік і якість субстанції, що хлюпала в двигуні на момент продажу, – одному Богу відомо.
Звідси відразу випливають тези про необхідність промивання.
Коли промивка не потрібна?
- Ви – перший і єдиний власник свого автомобіля;
- Ви завжди міняли моторне масло вчасно (а краще – частіше);
- Ви впевнені в сервісі, в якому проводили роботи (сервісмени не схалтурили, не замінивши масло взагалі або замінивши його на своє, дешевше);
- У далекій дорозі вам ніколи не доводилося доливати будь-що.
Коли краще мити?
Про промивку слід замислитися, купуючи автомобіль з рук, та ще й з непрозорою сервісною історією. Зустрічаються екземпляри двигунів, у яких відкладення з верхньої частини двигуна можна вигрібати буквально лопатою. Для цього бажано зазирнути з ліхтариком в маслозаливну горловину, причому збоку: спритні продавці цілком можуть протерти ганчірочкою видимі ділянки деталей головки блоку циліндрів.
Варіанти промивання
Промивати двигун можна кількома способами.
П’ятихвилинна промивка. Її заливають у двигун перед заміною мастила, змішуючи таким чином з уже відпрацьованим мастилом. Далі дають двигуну попрацювати на холостому ходу п’ять (або десять) хвилин, зливають відпрацьоване масло, заливають свіже масло і ставлять новий фільтр.
Промивання, з якими можна проїхати деяку відстань. За 100 км пробігу до передбачуваної заміни масла заливають препарат, і протягом цього пробігу намагаються особливо не ганяти. Далі – стандартна заміна масла і фільтра.
Промивне масло. При цьому способі зливають відпрацьоване масло і замість нього заливають спеціальне промивне. Дають двигуну попрацювати на холостому ходу і зливають промивку. Ставлять новий фільтр і заливають нове масло.
Зайва порція масла. Спосіб, особливо рекомендований у разі зміни типу масляної основи, наприклад, під час переходу з мінеральної на синтетичну. Його також можна рекомендувати для неабияк брудних двигунів, промитих одним із трьох вищенаведених способів. Зливши старий продукт, заливають те масло, на якому передбачається подальша експлуатація двигуна.
Кількість масла при цьому може бути мінімальною (літра два), тільки щоб згасла лампа тиску масла. У цьому випадку також рекомендується поганяти мотор на холостому ходу. Потім цей об’єм замінюється новим мастилом зі встановленням нового фільтра. Для особливо дбайливих господарів є модифікація цього способу: замінити мастило і фільтр новими, поїздити нетривалий час, а потім провести ще одну заміну. При цьому на проміжній стадії мастила потрібно заливати не менше ніж по нижню мітку.
Загальні поради під час промивання
Слідкуйте за тиском мастила під час роботи двигуна на всіх вищеописаних коктейлях, хіба що окрім випадку заливки зайвої порції мастила. Будьте особливо обережні під час промивання дизельних і наддувних двигунів – у них питомі навантаження зазвичай дещо вищі, і масляне голодування абсолютно неприпустиме.
Дешево – сердито
В інтернеті на численних форумах пропонується промивання двигунів дизельним паливом, причому як чистим, так і розведеним навпіл з моторним маслом. Я дотримуюся думки, що паливо – це паливо, а промивати двигун краще одним із перерахованих вище способів. Солярична лазня може бути дуже некорисною сальникам та іншим гумовим ущільненням двигуна. Рідина ця вельми агресивна.
Кілька корисних порад під час заміни мастила в сервісі
- Намагайтеся не випускати з поля зору свій автомобіль під час цієї процедури. Так ви будете впевнені, що вам залили нове мастило і встановили новий масляний фільтр.
- Якщо не вдалося виконати попередню пораду, то під час приймання автомобіля подивіться рівень мастила на щупі. Масло має досягати верхньої мітки і бути досить світлим. Хоча в бензинових двигунах навіть після нетривалої роботи воно може дещо потемніти, а в дизелях навіть почорніти. І все ж воно буде куди світлішим, ніж до заміни.
- Постарайтеся визначити, чи замінили фільтр. На одних автомобілях його видно зверху, на інших він доступний тільки зі зняттям бризковика або захисту двигуна. У цьому разі переконайтеся, чи є на цих елементах сліди демонтажу.
Висновки
Висновки Найкраще міняти мастило не рідше ніж через 7,5 тис. км, тобто вдвічі частіше, ніж рекомендує більшість автовиробників. У цьому разі незалежно від умов експлуатації (місто чи село) ви гарантовано уникнете прискореного зносу деталей мотора. Тільки у кого автомобіль “з новенького”, то слід одразу дотримуватися цього правила, а власникам second hand спершу провести промивні операції, як зазначено вище, а потім дотримуватися тих самих рекомендацій.