AutoNews

Що робити, якщо на панелі приладів засвітився індикатор подушок безпеки

Система пасивної безпеки (SRS) охоплює не тільки всілякі подушки, “розкидані” по салону автомобіля, а й модулі управління, різні сенсори, датчики прискорення, перенатягувачі пасків, активні підголівники, джерела живлення, безліч з’єднувальних кабелів, конекторів для передання даних у “мозок” машини тощо. Важливо пам’ятати, що індикатор “ейрбегів”, що з’явився на табло, може вказувати на несправність будь-якого з цих елементів.

Лампою подушок безпеки, як і низкою інших “помилок”, завжди супроводжується ввімкнення запалювання – це норма. Інше питання, якщо після кількох секунд вона не зникає або – альтернативний сценарій розвитку подій – “вискакує” ні з того, ні з сього під час руху. Найімовірніше, комп’ютер “засік” реальну несправність.

Одразу сказати, який саме елемент системи “прихворів”, вкрай важко: причин може бути безліч. Наведемо найпоширеніші з них.

Індикатор “еірбегів” може вказувати на порушення цілісності будь-якого елемента або пошкодження проводки. Не виключається дефект ударного датчика, проблеми з контактами в дверях, кріслах, рульовій колонці або інших місцях, до яких прикладали свої руки доморощені тюнінгери. Часом “помилка” вилазить внаслідок некоректної заміни акумулятора або навіть потрапляння води в датчики – наприклад, після капітальної мийки.

Багатьох – особливо водіїв-початківців – цікавить, а чи можна їздити з індикатором несправності системи SRS, який “оселився” на приладовій панелі. Прямої заборони на експлуатацію автомобіля в цьому разі виробники не дають, продовжувати рух можна. Однак це доволі небезпечно: хто знає, з якою несправністю ви маєте справу, і чи спрацюють “еірбеги” під час зіткнення.

Зрозуміло, виявити справжню причину спрацьовування контрольної лампи можна лише за допомогою діагностичного обладнання та людини, яка вміє з ним працювати. Але перш, ніж кидати свої справи і мчати в сервіс, спробуйте скинути мінусову клему акумулятора. Якщо “помилка” не зникне, то записуйтеся на СТО, а в іншому разі – згадайте про неї під час планового візиту в автомайстерню, повідомлення залишиться в пам’яті системи.

Ігнорувати ж індикатор несправності системи пасивної безпеки, відкладаючи візит на сервіс до кращих часів – не найкраща ідея, все ж таки це питання життя і здоров’я тих, хто перебуває в машині. І не зайвим буде провести діагностику SRS навіть без жодних контрольних лампочок, якщо ваш автомобіль вже “розміняв” другий десяток, адже з часом деталі, пристрої та контакти, як не крути, зношуються.

Джерело: Dexpens