Як під час заміни ланцюга ГРМ сервісні майстри ламають двигун
Казуси трапляються одразу після заміни ланцюга разом з його натягувачами. Через якийсь час водій помічає, що поведінка “залізного коня” змінилася. З’явилися вібрації, зросла витрата палива. А іноді вже під час першої спроби пуску двигун працює нерівно, з сильними перебоями, або зовсім відмовляється заводитися. Стартер крутить, але толку ніякого. Клієнт у шоці, втім, як і сервісмени. У чому ж причина проблем?
Звичайно ж, не потрібно виключати брак. Скажімо, ланцюг міг перескочити на зуб через встановлення неякісного натягувача. Однак подібне буває рідко, оскільки в переважній більшості випадків використовують “рідні” запчастини. Найчастіше, в процесі складання горе-майстри пошкоджують який-небудь із датчиків. Їх більш ніж достатньо: датчик масової витрати повітря, температури, або положення дросельної заслінки. Вони і починають підкидати сюрпризи, щойно автовласник залишив ремзону.
А буває, проблеми наздоганяють одразу. Їхні причини в недбалості або поспіху. Річ у тім, що під час такої роботи обов’язково використовувати спеціальні стопори. Вони потрібні, щоб зафіксувати колінвал в одному положенні. Тобто у верхній мертвій точці першого циліндра. Невеликі деталі дають змогу поставити механізм ГРМ за мітками, тобто в правильному положенні.
Намагаючись зробити роботу швидше, майстри “забувають” про ці запчастини. Швидко змінюють деталі і приступають до складання мотора. Підсумок – спроба його завести закінчується або тим, що агрегат не бажає працювати, або взагалі його повною поломкою.
Доводиться розбирати двигун вдруге і повторювати процедуру. Що ж сталося? Склалася ситуація, коли після заміни навіть одного натягувача ланцюга весь механізм трохи змістився і фази перескочили буквально на долю міліметра. Цього достатньо, щоб мотор перестав подавати ознаки життя. Так що стежте за тим, щоб майстри обов’язково використовували ці самі стопори.