Так поїду: що буде, якщо не заправити кондиціонер фреоном вчасно
Система кондиціонування являє собою контур, замкнутий ланцюг агрегатів, між якими по трубках циркулює фреон. Найпоширеніша поломка – порушення герметичності: газ виходить, з дефлекторів починає дути тепле повітря. Аналогічні події відбуваються і при поломці муфти або компресора кондиціонера, але їх досить просто локалізувати: вузол голосно клацає під час роботи. І якщо це саме клацання є, а прохолоди немає, значить, з’явилась тріщина, яка “випустила” весь холодоагент. Треба шукати, усувати і заново заправляти.
Але сьогодні немає часу, завтра – грошей, а на вихідних – бажання. Потерпимо ще, не втече. Так минають тижні, часом місяці, а іноді – цілі роки. Потім на сайті безкоштовних оголошень з’являється легендарне: “Кондиціонер робочий, треба тільки заправити”. Та не робочий він уже, причому давно. Мало хто знає, що контур системи кондиціонування може перебувати в розімкнутому стані лише добу, а далі починаються процеси, які призводять тільки до дорогого ремонту на СТО.
Окислення, поява іржі – так, правда. Недарма ж фреон заправляють змішаним з мастилом, яке повинно не тільки вказати місце витоку, а й постійно змащувати весь контур. Однак найважливіше в цьому разі – абсорбер. Фактично це трубка, наповнена речовиною, схожою на силікагель: він покликаний прибирати частинки вологи з системи, запобігаючи тій самій корозії. Звідки в замкнутому контурі волога? Конденсат, як і в карбюраторі. Нікуди від нього не дітися.
Абсорбер перетворюється на камінь лише за добу “на відкритому повітрі”. Нахапавшись H2O з усіх можливих дір, він перестає пропускати газ, тож навіть комплексна заміна трубок і нове заправлення ситуацію не змінять. Доведеться знову “спускати тиск”, розбирати контур, міняти пошкоджений елемент, потім збирати і заправляти. І це за умови, що за час простою не “упокоївся” компресор, муфта і все інше.
Виявивши, що кондиціонер перестав відгукуватися на кнопку ввімкнення, потрібно якомога швидше перевірити тиск у контурі – притиснути клапан під капотом викруткою: свистить чи ні. Після – прислухатися до моменту ввімкнення компресора з муфтою (клацнути має), потім – глянути запобіжники, записатися на ремонт. І чим швидше, тим краще. Тому що на бюджетне відновлення є всього доба.
Що таке “бюджетне”? На деякі популярні моделі автомобілів абсорбер коштує близько 10 000 грн. Тож бюджетне – це без його заміни.