7 частих запитань (і помилок) під час перевзування на зиму
Балансувати чи ні?
Якщо за минулий сезон на зимових шинах ви проїхали небагато і до весни не відчували биття коліс, на балансуванні можна заощадити. Перші дні після перевзування поспостерігайте за поведінкою автомобіля на різних швидкостях. Якщо биття не відчувається – балансувати колеса немає необхідності.
Можна дошипувати?
Після кількох років експлуатації висота протектора у більшості зимових шин більша за нормовані 4,5 мм. Але багато шипів до цього часу вже випали. Втрачені “цвяхи” можна компенсувати, встановивши ремонтні шипи самостійно або в майстерні.
Досвід показує, що за правильного монтажу такі шипи тримаються не гірше заводських.
Куди ставити менш зношені шини?
Більша частина гальмівних сил реалізується на передніх колесах. Та й більшість автомобілів зараз передньопривідні. Тому шини з більшою висотою протектора треба ставити вперед.
До того ж зношення передніх шин на всіх автомобілях (незалежно від типу приводу) вище. І через деякий час вони зрівняються за висотою протектора з більш стертими задніми покришками.
Болти змащувати?
Деякі автовиробники забороняють змащувати колісне кріплення. Мабуть, не знають про наші зимові дороги, рясно залиті реагентами.
Щоб навесні кріплення відкрутилося, слід нанести тонкий шар мастила. Але тільки на різьблення, а не на конічну або напівсферичну частину болта або гайки. Замість мастила можна використовувати антикор (наприклад, мовиль).
Як правильно затягувати кріплення?
Під час затягування гайковертами болти і гайки кріплення колеса слід спочатку наживити вручну, а потім братися за гайковерт. Інакше є ризик пошкодити різьбу.
Не можна закручувати гайки “до упору”. Тільки рекомендованим моментом (зазвичай не більше 100-120 Н-м) за допомогою динамометричного ключа. Тоді не доведеться займатися відновленням різьблення в маточині або заміною колісних шпильок.
Як накачувати?
Встановлюємо зимові шини зазвичай, коли температура повітря ще плюсова. Потім буде тільки холоднішати. А отже, тиск у них падатиме приблизно на 0,1 бара на кожні 10 °С. Тому під час перевзування шини краще трохи перекачати – приблизно на 0,2 бара.
Ще більшим має бути запас за тиском, коли ви перевзуваєте автомобіль у шиномонтажі в пікові години. Там компресор працює безперервно і жене гаряче повітря. У шині воно остигає, і тиск падає.
Що ще зробити?
Під час зміни коліс корисно оглянути стан гальмівних механізмів, рульових тяг, кульових опор, стійок стабілізатора поперечної стійкості, пильовиків ШРКШ.