Чому дизельний двигун працює гучніше, аніж бензиновий
Різниця в конструкціях
Ми знаємо, що бензинові і дизельна силові агрегати мають між собою відмінність в конструкції. Дизель шумить через особливість своєї будови, одна з яких – це високий ступінь стиску і відсутність свічок запалювання.
Також до цього причетний спосіб приготування паливної суміші. Бензиновий мотор передбачає попереднє змішування бензину з повітрям, а потім відправлення суміші в камери згоряння. З дизелями трохи по-іншому складається ситуація.
Спочатку стискається повітря, після чого пальне вприскується в циліндр. З повітрям воно змішується вже в камері згоряння і загоряється. Цей процес займає в 10 разів менше часу, аніж в бензинових. Через це робота дизеля трохи жорстка.
Високий ступінь стиску
Точніше, занадто високий. В моторів, котрі працюють на бензині показник стиску суміші – 12:1, в дизельних – 18:1. І коли суміш в дизельних загоряється, то виділяється багато енергії. Процес згоряння покращує ККД движка та сприяє збільшенню крутного моменту майже вдвічі.
Тому й не дивно, що при загорянні якась частина енергії направляється в корпус, де утворюються коливання 2-го порядку. А вони вже можуть вивести мотор з рівноваги.
Жорсткість роботи дизельного мотору буде залежати від швидкості збільшення тиску по куті руху колінчастого валу. Якщо показники високі, то й трясіння буде сильнішим.
Технічна несправність
Окрім того, що ми вже казали, збільшений шум під час роботи дизеля може бути спровокованим наступними факторами:
- Несправність форсунок;
- Брудне мастило чи фільтри;
- Зношені клапани;
- Передчасне вприскування пального і детонація;
- Пошкодження опорних подушок движка та ін.
Якщо турбує це питання, варто звернутись в автосервіс, де повідомлять причину виникнення шуму та усунуть ламання.