Чому кажуть, що нові двигуни прогріваються довше, ніж старі
Той, хто за кермом вже не один десяток років може робити порівняння між автомобілями «сьогодні» та «колись».
І найімовірніше, що можна почути – це те, що сучасні авто значно гірші за надійністю, а виробники постійно намагаються на чомусь зекономити.
Суперечки дійшли і до двигунів: одні кажуть, що старі мотори прогрівались швиденько і вже за кілька хвилин можна було спокійно їхати. А ось сучасні – «занадто ніжні» і їм потрібно дещо більше часу. А це не завжди доречно.
Що ж, вирішимо зараз.
Від чого залежить швидкість прогрівання автівки?
Основне, що має найбільший вплив – це температура повітря «за бортом». Від цього прямо залежить час, за котрий двигун набуде своєї робочої температури і буде готовим до їзди. Також віддаємо належне кількості обертів мотора на холостому ходу.
Плюс до цього ще береться до уваги конструкція агрегату: наприклад, дизельні прогріваються гірше бензинових, а атмосферники швидше, ніж турбовані.
Матеріал для мотора
Старі двигуни мають важкий чавунний блок циліндрів. Для виготовлення сучасних моторів використовують легкий алюміній із чавунними гільзами в циліндрах.
Чавунний блок має свої переваги: він швидко нагрівається і повільно остигає. Різниця у матеріалах досить помітна взимку: алюмінієві мотори прогріваються довше, адже вони занадто добре віддають тепло в атмосферу.
Проте, навіть така перевага не тягне чавунні двигуни на першу позицію перед алюмінієвими. Вони створюють багато шуму, коли працюють, а її велика вага погано впливає на управління автомобілем.
Окрім цього, алюмінієві двигуни робити дешевше і більш екологічно, що важливо у наш час. Саме тому від чавунних так масово відмовились.