Чому не варто прогрівати машину в мороз, якщо нікуди їхати не збираєшся
Отже, морозним днем автомобіліст іде прогрівати свою “ластівку”. Акуратно змахує сніг із дверцят, відчиняє їх, сідає за кермо, запускає двигун. Потім неспішно, поки машина гріється, бере щітку і змітає з кузова сніг. Після чого, переконавшись, що мотор нагрівся до робочої температури, глушить його і з почуттям виконаного обов’язку йде додому. Задоволений тим, що не дав застоятися поршневій і АКБ збадьорив.
Однак доволі часто досягається протилежний ефект – аж до капремонту двигуна. Адже, як не дивно, але взимку, особливо в люті морози, ні прогрівати ТЗ, ні здійснювати короткі поїздки не варто. Адже в підсумку можна отримати серйозні проблеми з мастилом, яке, втративши всі свої властивості, здатне вбити силовий агрегат.
Річ у тім, що в результаті описаних дій у верхніх патрубках системи вентиляції картера з’являється конденсат. Під час самого прогріву нічого страшного не трапляється, але після набору робочої температури і подальшої зупинки двигуна починається страшне. Через перепад температур на стінках трубок утворюється волога.
І якщо запуститися хвилин так на 10, то не вся рідина встигає випаруватися. А осівши в голівці блоку і на всіх супутніх елементах вона змішається з маслом, утворюючи замість робочого мастила емульсію. Яка і зробить у підсумку свою справу, засудивши мотор до перебирання. Від одного разу, звичайно, нічого не станеться, але систематичне “збудження” авто робить свою справу.
Щоб не потрапити в халепу, фахівці рекомендують не чіпати машину в сильні морози. Нехай спокійно стоїть, нічого поганого з нею не станеться. А якщо вже дуже кортить, то прогрівати її варто не менше ніж 30 хвилин, якщо у вас бензин, і не менше ніж 45-ти, якщо дизель