Чому небезпечно постійно тримати ногу на педалі зчеплення
Чим більше боїтесь наробити помилок, тим більше їх наробите. Така несправедлива закономірність життя. Особливо, коли у вас своїх знань недостатньо, то для вас будь-яка інша людина може здаватись знавцем. Наприклад, ті ж автоінструктори: окрім хороших та слушних порад, вони можуть говорити і ті, що далеко не відповідають реальності. Одна з них, власне, і є порада тримати ногу на зчепленні і у разі потреби одразу ж витискати його.
Ми б не зачіпали цю тему, якби були переконані, що жодної небезпеки в цьому немає. Проте, все навпаки.
Щеплення в машині з механічною КП – необхідність. Завдяки йому крутний момент від двигуна передається в трансмісію. І роз’єднати коробку з двигуном, щоб змінити передачу чи увімкнути нейтраль без зчеплення не вийде. Проте, це зовсім не означає, що зчеплення потрібно утримувати всю дорогу і тиснути, як заманеться.
Візьмемо до прикладу часту помилку новачків: граються зі зчепленням, щоб підтримувати малу швидкість, як в автошколі казали, і не витискають педаль до кінця, а лише трішки притискають.
Через це диски зчеплення не повністю розмикаються і це провокує їх тертя.
Автомобіль буде їхати на малій швидкості, глохнути не буде, але знос дисків в таких умовах пришвидшений значно.
Окрім цього зовсім скоро ви почнете відчувати в салоні неприємний запах, що вказуватиме на неправильну експлуатацію вузла – так горить зчеплення. І ситуація тільки погіршується, якщо продовжувати використовувати зчеплення так само безвідповідально і без потреби.
Ще один приклад, коли в заторах водії не ставлять коробку передач в нейтраль, а стоять з витиснутим зчепленням і не припускають думки, що це теж знижує його ресурс. Ще гірше, коли вони повністю зависають на зчепленні, входячи у повороти або готуючи авто до можливого гальмуванні ще задовго до початку.
Врахуйте, що факт залишається фактом: якщо неправильно експлуатувати зчеплення, то ризик злетіти з траси зростає в рази. У кращому випадку – просто на узбіччя і без наслідків.