Чому одна колодка стирається “в нуль”, а решта – як нові
Противний скрип та скрегіт є нагадуванням про цю проблему. Вони викликають зрозуміле здивування водія, оскільки гальмівна система була обслугована на СТО зовсім недавно. І зовні все виглядає досить порядно: ніяких ознак криміналу. Проте, при більш детальному огляді стає зрозуміло, що одну з колодок, яка розташована з внутрішньої сторони диска, необхідно негайно замінити. Просто поїхати в магазин і купити нові запчастини недостатньо. Треба розібратися в цьому питанні, оскільки його ігнорування призведе до того, що з наступною покупкою все повториться знову.
Причини виникнення даної проблеми можуть бути декілька. Наприклад, погано змащені, а отже, ускладнений рух направляючих супортів. Це часто призводить до значного зносу. Але що, якщо вони у відмінному стані?
В такому випадку слід перевірити справність поршня супорта. Зазвичай, він виходить з ладу, коли невелика ущільнююча гумка, яка захищає саме цей поршень від зовнішніх впливів, рветься. Під неї починає потрапляти бруд та вода, що стимулює корозійні процеси.
В результаті, механізм перестає втягуватися після гальмування, і колодка більшу частину часу залишається притиснутою до диска, лише рідко відступаючи від нього через вібрації. Це може закінчитися погано: через тертя поверхня сильно нагрівається. Достатньо проїхати по холодній глибокій калюжі, як “тормозний” починає несправно працювати. А в найгіршому випадку може навіть розірватися.
Дійсно, направляючі колодок є важливою складовою тормозної системи, і на них необхідно звертати увагу. Деякі автомобілі використовують металеві пластини як направляючі, які не піддаються корозії. Це дозволяє колодці рухатися по ним без зусиль. Однак на деяких моделях таких пластин немає, і колодка “ходить” по спеціально оброблених місцях з чавуну в суппорті.
Ось і виходить, що бруд, що летить з дороги, потрапляє в “проточки”. Як результат: розхідник “зависає” в одному положенні. Зрозуміло, що найчастіше це відбувається з внутрішньої сторони. Бо саме він піддається дії сильного піскострую. Особливо якщо немає захисних щитків.
Що робити в такому разі? Потрібно розібрати гальмівний механізм, очистити його від бруду та іржі. Тільки так проблема зникне. Причому краще проводити подібні процедури під час кожного ТО.