AutoNews

Чому скрипить кермо при повороті автомобіля, і як вирішити цю проблему

1. Причини скрипу

Чому може скрипіти автомобільне кермо?

Скрип керма в ста відсотках випадків пов’язаний з елементами кермової і ходової системи автомобіля, які труться в процесі роботи. Іноді сторонні звуки виникають при повороті керма, іноді при їзді по нерівній місцевості. У будь-якому випадку, вони розкажуть про те, що в одному чи кількох місцях розпочався процес посиленого зносу.

Виняток можуть стати пластикові елементи салону, які при повороті керма починають видавати неприємні звуки. Зазвичай проблема наздоганяє власників дешевих автомобілів у недорогих комплектаціях. Проблема усувається за допомогою відомого засобу антискрипу “Маделін”.

Причинами підвищеного зношування інших деталей можуть стати такі фактори:

  • Час. Автомобілі старші 10 років найчастіше починають рипіти відразу в кількох місцях;
  • Наслідки ДТП. Скрипи відбуваються внаслідок порушення геометрії кузова;
  • Неправильна експлуатація. Їзда по нерівній місцевості, агресивна їзда, невчасне обслуговування та ремонт рульової системи на перевірених СТО;
  • Заводський брак. Може показати себе не відразу, найчастіше пов’язаний з недостатньою кількістю змащувальних матеріалів, неякісними гумовими ущільнювачами і т. д.;
  • Неправильне регулювання. Правильний розвал сходження коліс впливає не тільки на керованість автомобіля, а й на тишу в салоні. Якщо його виконали неправильно, швидше за все, при повороті керма ви чутимете неприємний скрегіт з боку капота.

Насамперед важливо зрозуміти, що взагалі може рипіти при повороті керма. Зважаючи на складну конструкцію вузла, причинами скрипів можуть стати десятки окремих деталей, і ремонт повинен бути негайним, адже рульове управління – один з головних елементів безпеки в автомобілі.

2. Кульова опора та «граната»

Заміна шрусів та шарової опори може вирішити проблему скрипу керма

Скрип шарової опори при спробі повернути кермо вправо або вліво – звичайна справа, особливо якщо йдеться про порваний пильовик. Всередину герметичного ущільнення починає потрапляти волога, а після витіснення нею мастила – пил та бруд.

Якщо скрип вже почався, єдиний спосіб позбутися його повністю – замінити шарову опору разом із пильником. До речі, одна з ознак несправної шарової – скрип при їзді по нерівностях, який пізніше змінюється стукотом.

Приблизно в тому ж місці винуватцем скрипу може стати шрус, або в народі «граната». Знос підшипників шарнірного механізму найчастіше необоротний і простим мастилом не лікується. Краще замінити відразу обидва шруси з правого та лівого боку, щоб уникнути схожої проблеми у найближчому майбутньому. Ресурс шрусів досить великий і іноді сягає 300 тис. км, тому після заміни скрип із цього місця прийде ще скоро.

3. Рульові наконечники

Елементи рульових наконечників, що труться, можуть видавати неприємні звуки

Сторонні звуки можуть видавати і рульові наконечники, тертьові елементи яких при неякісному заводському мастилі або її нестачі починають тертися один про одного, викликаючи зношування.

Якщо стан пильовика нормальний, і жодних інших ознак входу з ладу наконечника немає, можна додати потрібну кількість мастила за допомогою медичного шприца, проткнувши гумове ущільнення голкою.

Несправний наконечник призводить до люфту керма, появі тяжкості при спробі повернути кермо, а також до скрипів і стукотів з боку підвіски. Зазвичай симптоми виникають після 80 тис. км. З появою цих причин є сенс перевірити наконечники, по черзі підвісивши кожне колесо у повітрі та перевіривши деталь на наявність вільного ходу, якого не повинно бути.

4. Рульова колонка

Видавати скрипи може одна з деталей рульової колонки

Насправді це одна з рідкісних причин появи неприродних звуків усередині салону автомобіля. Скрипіти може як одна з деталей усередині кожуха, так і редуктор, що передає крутний момент, з керма на провідні колеса.

Зважаючи на складність пристрою в першому випадку рекомендується звернутися до фахівця, який скаже, наскільки доцільний ремонт колонки. Їздити з несправним механізмом довго не можна, адже рано чи пізно колеса почнуть спонтанно відхилятися на 2-3 градуси вправо або вліво, що загрожує втратою управління.

У другому випадку є сенс зняти гумове ущільнення редуктора та заправити порожнину солідолом. Зазвичай, після цього проблема усувається надовго.

5. Гідро/електро підсилювач керма

ГУР та ЕПК

Скрипи в гідропідсилювачі керма можуть мати різний характер. В одному випадку може банально послабити ремінь, і проблема лікується його підтяжкою. В іншому випадку причиною може стати недостатній рівень фреону, і тут проблема може мати більший ступінь діагностики, адже не виключена розгерметизація системи.

З електропідсилювачем справа найчастіше простіша, і скрипи, що з’являються через 10-15 років експлуатації, в переважній більшості випадків усуваються заміною еластичної муфти ЕПК. Більш радикальний спосіб вирішити проблему на старому автомобілі – замовити оновлений ЕПК та встановити його у офіційного дилера.

6. Сайлентблоки

Скрип сайлентблоків може свідчити про їхній швидкий розрив

Іноді в сильну спеку при повороті керма можна почути характерний гумовий скрип, який при охолодженні повітря надвечір пропадає. Скрип, що почався, говорить про інтенсивне зношування гумових ущільнювачів, які швидше за все не переживуть ще один рік експлуатації.

Якщо не вживати жодних заходів, розрив сайлентблока може статися будь-якої миті та на будь-якій швидкості. Головна небезпека при цьому – непередбачувана поведінка машини, яка може відхилитися на кілька градусів вправо або вліво, а спроби повернути її на місце можуть призвести до заносу.

Найвірнішим рішенням проблеми буде заміна гумових ущільнювачів на поліуретанові, які не такі чутливі до температурних перепадів, не висихають, служать десятиліттями і ніколи не видають жодних звуків.

Джерело: Dexpens