Чи може старий антифриз замерзнути
Зазвичай про морозостійкість антифризу водії згадують після кількох років з моменту заливання. Перший час він буде виконувати свої обов’язки, як і належить і справді зможе витримати температуру до -40, як це вказано на каністрі. Чого тоді очікувати від старої «незамерзайки», котра вже тривалий час перебуває в системі.
Щоб дати конкретну відповідь на це запитання, потрібно заглянути в склад самої рідини. Основним компонентом є спирт, котрий розводять з водою і змішують з різними присадками. Присадки потрібні для того, щоб захищати такі елементи системи, як шланги, патрубки та радіатори, щоб в них не утворювалась корозія.
Так звані «народні експерти» стверджують, що з часом в антифризі може назбируватись забагато води. Внаслідок цього охолоджувальна рідина втрачає свої властивості і може виникнути така неприємність, як замерзання при температурі -15, до прикладу.
Ну, справді, вода може внести свої корективи в характеристики антифризу. Але от як вона, власне, туди потрапляє і ще й в такій немалій кількості?
Якщо брати за приклад повністю справний автомобіль на ходу і якщо з його елементами теж все в порядку, то є лише один єдиний шлях, як вода може потрапити в систему. І провиною цьому – пробка розширювального бачка, а з нею клапани високого та низького тиску. Але очевидно, що кількість води, яка все ж зможе просочитись буде настільки малою, що точно не зможе завдати шкоди. І навіть, якщо вологість повітря буде досить високою.
До того ж нагадаємо, що вода в антифризі не може накопичуватись – вона випаровується і на характеристики жодним чином не впливає.
Отже, робимо цілком логічний висновок, що при справній роботі системи охолодження, котра не має жодних пошкоджень чи несправностей, старий антифриз буде проявляти себе аналогічно, як і щойно залитий.
Проте, це не свідчить проте, що можна розслабитись і не заливати нову порцію антифризу, бо «старий добре працює». Оновлювати все ж потрібно, адже присадки з часом втрачають свої властивості і не забезпечують належний захист елементів від корозії та інших бід.