Чи справді акумулятор під капотом здатен раптово вибухнути
Вибух акумулятора – це дуже рідкісне явище, майже як гроза взимку. Наслідки цього можуть бути досить масштабними та руйнівними.
Зазвичай після такого йде довгий процес відновлення автомобіля, значні витрати і, не виключено, що ще й лікування водія, котрий в момент нещасного випадку перебував в салоні авто.
Чому може трапитись вибух та як уникнути його – читайте далі.
Коли вибухає акумулятор, пластик дрібними частинками розлітається на пристойну відстань, а електроліт заляпає все навколо в радіусі кількох метрів. Це якщо він демонтований і десь стоїть в гаражі. А якщо акумулятор в момент вибуху буде під капотом, то наслідки будуть тяжкими.
Люди, котрим не пощастило і вони перебувають поблизу епіцентру подій можуть отримати травми та опіки.
Найчастіша причина, чому може вибухнути акумулятор – накопичення в корпусі горючих газів, які можуть загорітись за певних умов. Зазвичай гази активно виділяються після вичерпання сульфату свинцю, що утворюється в момент розряджання.
Найнесприятливіший період для АКБ – це зима, коли їй і так несолодко. Навіть найменшої іскри буде досить, щоб трапився вибух. Іскра може виникнути під час запуску силового агрегату. Наприклад, якщо одна з клем погано зафіксована або коли до батареї приєднують пускові дроти, щоб прикурити інший автомобіль.
Ще однією із причин може бути некоректна робота генератора. Його норма подачі напруги – це 14,2 Вольтів. Якщо показник перевищено, в батареї починає закипати електроліт і якщо нічого не вдіяти, щоб зупинити процес, то неодмінно трапиться вибух.
Останньою причиною зазначимо накопичення водню всередині батареї через те, що вентиляційні отвори АКБ забились брудом. В такому випадку з накопиченим воднем почне взаємодіяти окис вуглецю. Відбудеться хімічна реакція, внаслідок котрої виділиться багато теплової енергії.
Щоб уникнути таких небезпечних ситуацій контролюйте заряд акумулятора та справність генератора. Також переконайтесь, що все гаразд з кріпленням клем та змастіть їх спеціальною змазкою, щоб не було окислень.