Чи треба міняти пружини під час заміни амортизаторів
Трохи довідки: амортизатор та пружина працюють в парі, щоб забезпечити плавність ходу та хорошу керованість автівкою.
Місія пружин – пом’якшувати штовхання та удари в мить долання нерівних доріг. Колесо відстає від дорожнього полотна та втрачається контроль над ним після того, як наїде на перепону. Пружина ж повинна повернути його на місце і поглинути енергію. А оскільки енергія витрачається повільно, то коливання довго не стихатимуть, постійно будуть нові поштовхи через нерівності і колесо буде підстрибувати, втрачаючи зчеплення з дороги.
Тут вже на допомогу приходить амортизатор, котрий і призначений для гасіння коливань колеса. Напроти пружини амортизатор досить складний механізм. На вигляд це циліндр з поршнем. Справний амортизатор має поглинати та перетворювати в тепло 75% удару.
Отже, якщо амортизатор з пружиною чітко виконують свої функції, то справна робота підвіски забезпечена.
Чому може втратити працездатність амортизатор і так зрозуміло, а чому пружина може втратити властивості?
На це є кілька причин:
– Тривалий час експлуатації і достатній знос;
– Пошкодження поверхні;
– Регулярне перенавантаження транспортного засобу;
– Корозія.
Можна логічно припустити, що оптимально міняти і пружини, і амортизатори одночасно. Але це не завжди вдається через, наприклад, затратно або ніяк неможливо визначити ступінь зносу пружини.
Але установка нових амортизаторів до старих пружин – це в 90% випадків ремонт підвіски та скорочення життя механізмів вдвічі. А якщо міняти одночасно, то підвіска повернеться до звичного стану і частка затрат повернеться завдяки довшій роботі всього блоку загалом та економії на проведенні ще однієї заміни.
Пружини ПОТРІБНО міняти, якщо:
– Ламання пружини;
– Корозія або пошкодження металу;
– Зниження висоти автівки;
– Нерівномірність горизонту авто.
Якщо з цим все добре, то краще міняти пружини раз на дві заміни амортизаторів.. Однак, якщо ви користуєтесь автомобілем сам, то при заміні амортизаторів можна поміняти пружини місцями: ліву переставити на праву, оскільки ліва частина частіше завантажена через водія.