AutoNews

Для чого на автомобільних шинах малюють дивні різнокольорові смужки

Різнокольорові смужки, нанесені на шини або в області протектора, або на сам протектор, або всередину канавок і малюнку покришки – це один з різновидів маркування шин. На сьогоднішній день автомобільні покришки позначаються набором із трьох позначень.

Маркування для робочого складу.

Отже, перший спосіб маркування – це згадані різнокольорові смужки на протекторі. Вони наносяться на заводі після формування покришки із заготівлі за допомогою спеціального верстата. Потрібні смужки виключно для працівників складів як на заводі, так і на торгових точках. За допомогою цих смужок можна швидко ідентифікувати однакові шини з одного набору.

Новмер ВТК

Другий спосіб маркування покришок – це малюнок якогось числа у колі, квадраті, ромбі тощо. Найчастіше таке маркування обводиться білим кантом і наноситься на бічну поверхню шини. Це штамп відділу технічного контролю (ВТК). Інакше кажучи, знак контролю якості. Конкретна цифра є кодом працівника, який відповідає за випуск тієї чи іншої групи товарів. У разі чого за номером ВТК можна встановити особу того, хто припустився випуску браку.

Позначення типу шини для виробника.

Третій важливий елемент маркування покришок – це круглі крапки (плями) діаметром 5-10 мм. Найчастіше наносять їх на зовнішню бічну поверхню шини. Плями можуть бути червоного, зеленого, жовтого, білого та ще багатьох інших кольорів. Ще одне заводське маркування, яке для простого споживача жодної цінності не становить. Різні кольори крапок вказують на тип шини. Причому у кожного заводу-виробника свій власний набір колірних кодів. Крім того, такі точки вказують на найважче місце покришки. Коли машини тільки збирають і “взувають” вперше, місце з точкою рекомендується співвідносити з ніпелем колеса.

Більшість маркування потрібна лише виробнику.

 

Джерело: Dexpens