Дуже небезпечний симптом: чому під час прогрівання мотора на приборці загоряється “маслянка”
Масляне голодування – найкоротший шлях до поломки будь-якого двигуна внутрішнього згоряння. Брак мастила миттєво призводить до задирів на циліндрах, поршнях і кулачках валів, а потім і до повного перебирання. Дороге, треба сказати, задоволення. І щоб водії до цієї біди не доводили, на приладовій панелі є спеціальний індикатор – “маслянка”. Він червоного кольору, а з червоними лампами своїм ходом рухатися не можна.
У трьох випадках із чотирьох індикатор згасне, якщо долити масло до потрібного рівня. Мастило може згоряти через некоректний підбір, через звичайний знос двигуна і задубілі маслознімні ковпачки або, що буває набагато частіше, просто витікати з-під гумових ущільнювачів, що віджили своє. До речі, не гріх і картер перевірити – він гниє, деформується від “прямого втручання” і починає пропускати.
Але іноді буває так, що лампочка активується тільки під час прогріву, а після сама гасне. Перевіряємо – рівень у нормі. І куди бігти, кого шукати?
Відповідь, як не дивно, проста і лежить на поверхні: це – симптом забитого масляного фільтра. Нещодавно міняли? Привіт, неоригінальні запчастини з розділу “мені подешевше”. Тиск всередині системи жахливий, фільтрувальний елемент нагадує пресований туалетний папір або старі газети, а тому миттєво забивається, рветься і деформується. Часом гнеться навіть сам “стаканчик” фільтра, тож іноді проблему можна побачити, просто заглянувши в моторний відсік.
З роками в двигуні накопичується величезна кількість бруду, хоч би як часто масло не міняли. Агрегат прочищають спеціальними складами, знімають і миють картер, але нечистоти всередині все одно залишаються. І всі вони летять безпосередньо у фільтр і у великих кількостях. Повністю відмити мотор від віковічних відкладень можна, тільки розібравши “до гвинта”. Але починати завжди потрібно з малого.
Заміна, нове мастило і діагностика “методом тику”: експлуатувати машину у звичному ключі та поглядати на приладову панель частіше, ніж зазвичай. Якщо зміни відбулися – легко відбулися і заслужили нагороду за кмітливість. Ні – привіт, перебирання. Можливо, бруду дійсно накопичилося занадто багато. Можливо, вийшов з ладу масляний насос, в якому за кілька сотень тисяч кілометрів зносилися шестерні.
Піктограма “долийте масло”, що горить на приладовій дошці, означає тільки одне: їздити на автомобілі більше не можна. Зовсім. Якщо така засвітилася і не гасне, потрібно вживати заходів негайно – відкладати вже нікуди, пора їхати на СТО.
До речі, під час купівлі вживаного авто, запускаючи мотор, слід насамперед звертати увагу саме на неї – на “маслянку”: вона має загорятися під час повороту ключа і гаснути після “пробудження” двигуна. Не загорілася? Мабуть, лампочка перегоріла або її заздалегідь видалили. Так-так: через те, що постійно вискакувала, сигналізуючи про несправність.