Неочікувано: 3 факти про турбомотори, які змінять вашу думку про них
Турбомотор, як політика – про нього можна сперечатись вічно. І, як завжди, тут знайдуться і його прибічники, і вороги.
Попри те, що цю тему тисячі разів проговорено автомобілістами, ще залишилось кілька нерозв’язаних питань. Так от час і для них настав.
Нема що приховувати: турбомотори є досить складними агрегатами у порівнянні зі своїми «безнаддувними побратимами». Власне тому до них і претензій більше. Деколи це через багато стереотипів, котрі частково вже в минулому.
Але маємо те, що маємо. І кожного разу перед покупкою автомобіля з турбодвигуном, потрібно зауважити кілька нюансів, а вже потім робити остаточний вибір.
Нюанс 1 – як глушити авто з турбонаддувом?
Те, що рекомендують не глушити одразу машину з турбодвигуном і до сьогодні вважається актуальним. Жоден із виробників не говорить про це відкрито, проте факт є фактом: після значних навантажень (наприклад, їзда на високій швидкості) турбіні потрібен певний час, щоб вистигнути. Інакше мастило може закоксуватись у втулці і ущільнювачах валу.
Після прибуття до місця призначення дайте двигуну трохи попрацювати на холостих обертах. Або ж покатайтесь кілька хвилин в повільному спокійному ритмі.
Нюанс 2 – чому в турбомоторів не складається з варіаторами?
Частка правди в цьому є – навіть до сьогодні турбомотори надають перевагу не всім трансмісіям. Виробники часто наголошують на надійності варіаторів, проте з турбодизелями, які розвивають високий крутний момент, агрегатувати не поспішають.
З бензиновими турбомоторами ситуація трохи інша, але частіше все ж варіатори працюють в тандемі з атмосферними двигунами, в котрих пік крутного моменту перебуває на високих обертах.
Нюанс 3 – то в кого більший ресурс: в турбо чи атмосферника
Стереотипну думку про недостатній ресурс турбодвигуна у порівнянні з атмосферниками можна прирівняти до і стереотипу про турбоями.
Справді, раніше так і було. Проте зараз часи змінились, технології не затримуються на місці і ресурс в цих обох типах є майже однаковим. Але не тільки тому, що турбо стають кращими та надійнішими, а тому що й атмосферні стали менше ходити.