Що буде, якщо видалити сажовий фільтр: варто чи ні
Майже 90% сажі осідає саме в сажовому фільтрі, завдяки чому знижується негативний вплив на екологію. Проте, не відкрию Америку, коли скажу, що і цей елемент має властивість виходити з ладу.
Що роблять автовласники? Вони видаляють його і лише одиниці можуть встановити на його місце новий фільтр.
З’ясували, як краще – з фільтром чи без нього.
Дизельне пальне дещо відрізняється від бензину. Тут інший принцип загоряння і інші теплові навантаження на двигун і абсолютно інакша паливна система і ще багато отакого «іншого», котрі стосуються не лише характеристик дизельного пального, але й його перероблення таким же двигуном.
Як і будь-який ДВЗ, дизельний двигун створений з дотриманням вимог екології. З цією метою у вихлопній системі дизельних авто є каталізатор і сажовий фільтр.
Але нічого вічного нема.
Від підвищення температури вихлопних газів накопичена сажа у фільтрі вигорає і сажовий фільтр забивається або ж виходить з ладу і більше туди не заходить. Водії не морочать собі голови і просто викидають старий фільтр, не встановлюючи новий. До чого це приведе?
В міру забруднення пропускна здатність фільтра постійно знижується, що впливає на їздові характеристики цілого транспортного засобу. Машина втратить ту спритність. Якщо справа справді лише у фільтрі, то так, його видаляють. І водії бачать в цьому однозначні плюси.
Ну, наприклад, збереження фінансів: мізер, але все одно. Знизиться розхід горючого і навантаження на двигун, бо падають робочі температури. Машина буде їхати так, як ніколи до цього не їздила і, логічно ж, відпадає потреби у встановленні нового фільтра. Все ж добре.
Добре… Добре лише у тому випадку, якщо закрити очі на погане. А його предостатньо.
По-перше. Якщо думка видалити фільтр спала на голову власнику, коли машина ще на гарантії, то після цього вона автоматично з неї злітає. І надалі вам абсолютно спокійно можуть відмовити у проханні про ремонт якогось вузла чи агрегата, що підпадають під гарантію.
Першою зазнає біди турбіна, котра наражена на підвищене навантаження, оскільки всі її робочі оберти значно збільшаться в кількості.
По-друге. Наявність сажового фільтра під контролем різних датчиків. Якщо його просто вирізати, то електронний блок почне тупити, адже не зможе порахувати різницю температур і тиск на вході та виході. І тут або видасть вам помилку, або переведе машину в сервісний режим.
Те саме станеться і з системою регенерації, котра активується не лише в міру забруднення фільтра, але й з розрахунку витраченого горючого. При цьому датчики ніяких змін не покажуть. Та й постійні високі температури вплинуть на пусту вихлопну систему, котра від цього прогорить.
Ну і по-третє. Автомобіль без сажового фільтру – джерело забруднення довкілля. З кожним натиском на газ з вихлопної буде валити гидкий чорний дим. І якщо ще в нас не такі жорстокі умови, то в країнах з борцями за екологію, власники таких авто можуть зазнати добрячих потрясінь бюджету.