Що потрібно запам’ятати раз і назавжди для ефективної боротьби з корозією
1. Чому і де машина іржавіє? Чим небезпечна корозія
Звісно ж, на ризики появи та розвитку корозії насправді впливає безліч причин. Тут тобі і якість матеріалів, з яких зроблено кузов, і технологія оцинкування, якість фарби, регулярність миття, дорожні реагенти, механічні пошкодження ЛФП і ще багато іншого. Однак, всі можливі причини в кінцевому підсумку так чи інакше зводяться до регулярності та якості догляду за машиною та її кузовом. Якщо автомобіліст не залишає “ластівку” без належного нагляду і догляду, постійно перевіряє стан ЛФП, використовує тільки якісні матеріали, виконує антикорозійну обробку, миє машину і з максимальною оперативністю усуває будь-який дефект – в такому разі є всі шанси, що корозія дуже довго не завдасть автомобілісту проблем.
На жаль, іржа небезпечна не тільки тим, що псує зовнішній вигляд автомобіля. Рано чи пізно в машині неминуче почнуть іржавіти різні силові елементи, наприклад пороги або основи стійок даху. Через сильну іржу може погіршуватися керованість транспортним засобом, з’являтися стуки, вібрації і т. п. неприємні явища. Врешті, будь-яка корозія підвищує ризики аварійної ситуації, а також посилює тяжкість наслідків останньої. Найбільше в будь-якій машині страждають такі елементи, як капот, крила, пороги, нижні частини дверей. Менш явними, але не менш поширеними джерелами проблем традиційно виступають: стикування скла і кузова, місця зварювання, кузовні стійки, кришка багажника, петлі дверцят, місця кріплення бамперів і, звісно, страждає вся нижня частина автомобіля. Сюди належить днище, компоненти системи впуску, деталі підвіски.
2. Як найкраще боротися з іржею?
Найкраща іржа та, що так і не почалася. Насамперед про машину варто належним чином піклуватися. І не раз на тиждень чи місяць, а постійно. Чистіть автомобіль від будь-яких забруднень, зокрема від пуху, піску, листя. Особливу увагу приділяйте сміттю, що потрапляє в дренажні отвори. До речі, вивчіть конструкцію своєї машини за схемою. Багато дренажних отворів неочевидні для водія. Обов’язково мийте машину час від часу.
Вразливі ділянки нижньої частини кузова – пороги, капот, крила – рекомендується захистити відповідним антигравієм, спеціальним гумово-полімерним засобом, що розпилюється по зовнішній поверхні. Регулярно робіть антикорозійну обробку днища. Якщо на ЛФП з’явився скол, обов’язково законсервуйте пошкоджену ділянку автомобільним пластиліном або хоча б моторним мастилом, після попереднього очищення і просушування. Не варто забувати, що такого роду заходи – це короткочасне вирішення проблеми.
Якщо ж іржа вже вкоренилася і її шар перевищує 0.1 мм, то одним перетворювачем тут справа вже не обійдеться. Доведеться використовувати “класичну” схему очищення зі шліфуванням проблемного місця з подальшим ґрунтуванням і повторним фарбуванням. Шліфування здійснюється за допомогою підходящої металевої щітки і наждачного паперу, в найзапущеніших випадках доведеться пускати в справу шліфувальну машину. Перед нанесенням ґрунту і шпаклівки очищену ділянку доведеться помити, просушити, знежирити розчинником. Після повторного фарбування, не зайвим буде також нанести безбарвний лак.