AutoNews

Стук в моторі: детально розберемо, що це може бути

Для початку стандартна процедура: потрібно прислухатись, звідки конкретно виходить зловісний звук. Найгірше – якщо з картера або нижньої частини блоку циліндрів. Трохи легший варіант – якщо з верхньої частини двигуна. Деколи водії можуть сплутати стук у двигуні із шумом помпи, генератора чи паливної помпи. Такі ламання, звісно, неприємні і їх потрібно усувати, але принаймні їхній ремонт обходиться дешевше.

Детонація

Дзвінкий металевий брязкіт, що голоснішає при наборі обертів. Зазвичай виникає тоді, коли двигун забагато навантажений – наприклад, при їзді вгору чи буксируванні причепу.

Пальне мало б собі згорати, а не може. Тоді воно хаотично вибухає і поршень зазнає ударів. А також утворюється накип на стінках циліндра, котрий надалі може викликати ще більші проблеми.

Причина стуку: заправились пальним з низьким октановим числом. Двигун перегрівається, форсунки забруднені, кільця зношені і пошкоджений ущільнювач клапанів.

Гідрокомпенсатор

За таких обставин ви будете чути глухий стук на холостих обертах. При перегазуванні може зникати, або ж коли двигун достатньо прогріється. Доноситься звук з верхньої частини мотора.

Причина в природному зносі гідрокомпенсаторів. Але також вони починають стукати і через погану якість моторного мастила.

Клапани

Дзвінкий стук з верхньої частини двигуна, що буде пришвидшуватись при натиску на педаль газу. Від температури агрегата та рівня навантаження не залежить ніяк.

Неправильно встановлений клапан б’ється об стінки сідла і викликає звук. В деяких двигунах він може зіштовхуватись з поршнем – це дуже небезпечно для двигуна.

Причина проста – природний знос механізму.

Стучат клапана двигателя, стучат клапана на горячем, на холодном двигателе, что делать. Что делать, если стучат клапана. Регулировка зазоров клапанов.

Поршні

Глухий звук з центру двигуна, котрий часто йде разом із клацанням. Приглушується, коли мотор достатньо прогріється, але виникне знову при скиданні газу.

Причина аналогічна – природний знос. Рідко – їзда з перегріванням, детонацією та низьким рівнем мастила.

Почему машина на ходу заглохла – Возможные причины, почему машина заглохла на ходу и теперь не заводится — Безумные памятники

Що робити

Якщо стукіт доноситься з верхньої частини мотора, то до СТО можете спокійно дістатись власним ходом. Якщо ж звуки виникають з нижньої частини – глушіть мотор та викликайте евакуатор.

Джерело: Dexpens