У яких випадках утруднений пуск двигуна не страшний, і легко можна виправити
1. Акумулятор
Найчастіше причиною утрудненого пуску є розряджений акумулятор або його низький заряд, який і не дає завестися двигуну. Про те, що акумулятору потрібне підживлення, підкажуть показання вічка на АКБ – там мерехтітиме світло, в’яле прокручування стартера при запуску і зниження обертів.
Зарядіть акумулятор та спробуйте ще раз завести двигун. Якщо вийшло – проблему вирішено. Якщо двигун не реагує, розбираємося далі.
Якщо акумулятор відносно новий і не потребує заміни, то проблему можуть викликати окислення і наліт на клемах та наконечниках проводів. Саме вони перешкоджають нормальному запуску двигуна. Прибрати їх можна за допомогою содового розчину та щітки. Після очищення перевірте, наскільки міцно затягнуті гайки клем. За потреби підкрутіть їх тугіше.
2. Витік струму з бортмережі
Акумулятор часто розряджають різні аксесуари, встановлені автовласником. Це можуть бути охоронні системи, підігрівачі, адаптери живлення для телефону та ін. Такі гаджети полегшують життя водію, але сильно навантажують бортову мережу, оскільки не передбачені конструкцією.
Під час стоянки сучасні автомобілі ніколи не повністю знеструмлюються. Невелика частина електроенергії, накопичена акумулятором, підтримує їхню життєздатність. Витрата акумулятора збільшиться, якщо девайси неправильно підключені до бортмережі або порушено цілісність проводки.
У цьому випадку розібратися у причинах досить просто. Про те, що заряд підходить до катастрофічного рівня, повідомить якийсь гаджет. Тому якщо в автомобілі, що стоїть на парковці, почала кричати сигналізація, перевірте, чи немає витоку струму.
3. Неякісне паливо
Контрафактна суміш – одна з найпоширеніших причин проблеми запуску двигуна. Річ в тому, що погане пальне сприяє утворенню нагару на свічках. Причому наліт покриває їх настільки товстим і щільним шаром, що електроди заблоковані. В результаті акумулятор швидко обертає стартер, але нічого не відбувається. Двигун не реагує. У цьому випадку єдиний вихід – заміна свічок та заправка якісним паливом. А для профілактики можна залити в бак присадку для видалення бруду із паливопроводу.
А взимку причиною утрудненого запуску може стати розбавлений бензин. Причому вода в ньому може бути спочатку або утворитися через сильний конденсат. Рідина опускається на дно бензобака, потрапляє у бензонасос чи замерзає у магістралях.
Та ж проблема трапляється і в дизельних автомобілях. Неякісна солярка загусає, стаючи схожою на желе, тому не надходить у форсунки.
4. Система впуску
Проблеми із запуском двигуна можуть виникнути, якщо пошкодився впускний пристрій. Наприклад, повітряний фільтр закритий нещільно, тому повітря виходить. А в зимовий час у нього може потрапити волога та замерзнути. В результаті пропускна здатність сильно падає, процес сумішоутворення порушується, про що сигналізує лампочка Check Engine. Щоб усунути проблему, достатньо зняти та просушити фільтр.
5. Низький тиск у паливній рампі
Якщо тиск упав, форсунки не зможуть нормально подавати паливо до камери згоряння. Звернувшись до СТО, ви отримаєте пораду замінити паливний насос. Не поспішайте погоджуватися, адже послуга дорога, а майстрам вигідно вмовити вас на неї. Краще перевірте спочатку електроланцюг – точніше, запобіжник. Не виключено, що після його заміни бензонасос запрацює.
6. Низький рівень іскроутворення
Пропуски запалювання нерідко викликає пробивання високовольтних дротів. Від цього двигун запускається вкрай невпевнено, глухне, трясеться або працює на холостому ходу з перебоями.
Проблему з іскроутворенням вирішить заміна дротів. Процедура нескладна, тому з нею впорається навіть водій-початківець. Щоб допомогти двигуну завестися, можна потягнути на себе підсос або постійно тиснути на педаль акселератора.
7. Стартер
Якщо двигун не реагує на поворот ключа в замку запалення або чути скрегіт у підкапотному просторі, винуватцем проблеми може стати стартер. Причин, чому він барахлить, безліч. Як серйозних, так і найпростіших.
Наприклад, окислилися контакти тягового реле, закисли втулки або замкнуло в обмотках. Якщо у автомобіля механічна трансмісія, можна спробувати вичавити зчеплення під час запуску. Це полегшить роботу стартера та вирішить проблему.
8. Активізація блокування запуску
Багато сучасних автомобілів оснащені програмою управління блокуванням двигуна. При різкому зниженні напруги в бортовій мережі електронний блок не може активізувати форсунки та котушки. Тому стартер вхолосту крутитиме колінчастий вал. Джерелом проблеми зазвичай буває розряджений акумулятор.
Утруднений запуск в холоди може статися через блокування іммобілайзера. Через це автомобіль не зчитує електронний код, і тому блокує запуск двигуна. Зазвичай це трапляється через акумулятор, що розрядився в брелоку позаштатної сигналізації. Замініть її, і проблема вирішиться.
9. Погана мастило
Занадто в’язке або неправильно підібране мастило також здатне створити проблеми для запуску. Особливо це відбувається у зимовий час. Масло загусне так сильно, що стартер не може провернути двигун. Найбільше ризикують водії, які користуються дешевими напівсинтетичними або мінеральними мастилами. Чим вони густіші, тим сильніший масляний голод мотора і поломка.
Ми описали найпоширеніші причини утрудненого запуску двигуна, які не такі страшні, як здаються. Впоратися з такими неполадками може навіть водій із невеликим досвідом.