Як часто міняти повітряний фільтр
Місія повітряного фільтра відома і тим, хто не має жодного стосунку до автомобільної сфери. Він повинен очищувати повітря перед тим, як воно використовуватиметься в роботі двигуна.
Чи знаєте ви, скільки повітря потрібно машині? Якою виходить паливно-повітряна суміш? І що буде, якщо не дотримуватись регламенту ТО? І взагалі, як часто міняти повітряний фільтр? Про це і поговоримо.
Для довідки
Щоб двигун нормально працював, є відповідні умови, а саме ідеальна пропорція повітря та пального для ефективного згоряння. При цьому на 1 частину пального потрібно 15-20 частин повітря.
Звичайна легкова машина з двигуном 1,5-2,0 літра потребує 12-15 м³ повітря на кожні 100 кілометрів.
Але повітря з атмосфери не є чистим: в ньому достатньо пилюки, дрібних комах та іншого сміття. Ось ми плавно і дійшли до потреби використання повітряного фільтра.
Його основні завдання:
- Очищувати повітря, щоб сміття не потрапило в двигун;
- Знижувати рівень шуму, котре надходить по впускному тракті;
- Теплообмін в процесі приготування паливно-повітряної суміші (для бензинових моторів).
Як часто міняти повітряний фільтр?
В кожного авто є свій паспорт, в котрому прописаний технічний регламент. Там виробник вказує періоди заміни і паливного, і повітряного, і масляного фільтрів.
Оптимально міняти повітряний фільтр після 10 тисяч кілометрів при умові нормальних умов експлуатації. Мається на увазі їзда по місту, а не бездоріжжями.
Як зрозуміти, що час заміни настав?
Якщо ви помітили нижче описані симптоми, то означає, що фільтр більше не може впоратись з роботою і його потрібно міняти:
- Виникли хлопки у вихлопній системі;
- Нерівна робота двигуна зі скачками обертів;
- Розхід пального змінився: він може зрости або навпаки впасти;
- Порушилась динаміка розгону автівки;
- Двигун став важче запускатись;
- Все частіше вмикається охолодження.
У деяких автомобілях заміна повітряного фільтру може відбуватись і після 60 тисяч кілометрів. Проте не варто чекати саме такого терміну. Забруднений фільтр не лише заважає працювати двигуну, але й скорочує термін служби форсунок, свічок, датчиків та інше.