Як відрегулювати фари самостійно і без особливих навичок
Коли треба регулювати фари?
Визначити єдиний для всіх показник періодичності регулювання оптики просто неможливо. Це не залежить від пробігу чи якогось іншого фактору. Ваш автомобіль сам подасть вам певні сигнали, що повідомлять – «час настав».
Потреба регулювання фар виникає, якщо у вас був хоча б один з таких випадків:
- Зустрічні авто часто блимають вам без очевидних причин;
- Міняли фари чи елементи головного освітлення;
- Ваші маршрути часто проходять поганими дорогами;
- Зміна сезону (тоді це обов’язково);
- Після ремонту передньої підвіски або передньої частини кузова;
- Встановили фари ближнього світла.
Ну, найважливіше, для чого і проводиться процедура регулювання фар – це уникання засліплення водіїв, що рухаються навпроти. Саме в таких випадках найчастіше трапляються аварії. Тому краще відрегулювати і мати спокій.
Братись до фар потрібно лише за умови, що лінзи прозорі. Якщо на фарах є бруд чи десь навколо, то його потрібно обов’язково прибрати.
Способи регулювання фар
Є два відомі способи, про які зараз і розповімо.
Для першого нам потрібний рівний майданчик. Водію потрібно під’їхати до вертикальної рівної стіни і тісно притиснутись до неї. Далі відзначити центр авто та центральні осі ламп.
Розрахунок буде точнішим, якщо позначити відстань від лампи до підлоги і від центру до позначеного джерела світла. На стіні потрібно намалювати ще одну лінію (на 5 см нижче відносно першої).
Далі – від’їхати на 7.5 м і провести ще одну лінію, котра з’єднає центральні точки ламп. Потім провести вертикальні лінії через центр фар і через центр самої машини. Коли розмітка готова – вмикаємо фари ближнього світла і налаштовуються таким чином, щоб кути нахилу ламп повністю збіглись з горизонтальними лініями. Місце, де світло підіймається вгору, має збігатись із лініями, котрі перетинаються.
Наступний спосіб теж потребує рівної стіни, але машину ставимо на відстань 10 метрів. На стіні робимо відмітки, котрі відповідають центру лампи та мітки реального розташування ліхтарів.
Точки з’єднуються і додатково прокреслюють 2 горизонтальні лінії: на 12 см нижче і на 22 см вище.
Після закінченням розмітки регулятори ширини освітлення встановлюються на нуль. Світло основної фари не може бути вище за верхній кордон другої лінії, а для «протитуманок» верхнім кордоном буде третя лінія.
Перед тим, як відрегулювати фари, треба переконатись у хорошому та справному стані пружин, котрі розташовані у підвісці, визначити різницю об’ємів шин, розподіл навантаження.
Кожну фару потрібно налаштовувати окремо. Спочатку регулюємо одну, а іншу закриваємо чимось. З допомогою регулювальних гвинтів встановлюється верхня світлової плями. Так само зробити і з іншою фарою. Після цього перевіряємо збіг світлового потоку обох фар.
Це все можна виконати за лічені хвилини. За умови, що ви правильно підготуєтесь до процесу та будете дотримуватись рекомендацій.