AutoNews

Як з допомогою гайкового ключа визначити, що каталізатор «віджив своє»

Насамперед згадаємо, що каталізатор в середньому служить 100-150 тисяч кілометрів. Якщо автомобіль використовують в гірших умовах, то ще швидше втратить свою робочу здатність.

Виходити з ладу каталізатор може по-різному: може бути, що соти засмічуються продуктами горіння. Ще трапляється, коли керамічна начинка плавиться від перегрівання. До речі, цілісність кераміки може порушитись і через механічне пошкодження – або той же перегрів, чи якийсь удар.

В результаті керамічна начинка каталізатора буде гірше пропускати вихлопні гази. В таких випадках не виключена ймовірність засмоктування абразивних частинок в циліндри двигуна.

Через це з’являться задирки на поверхнях камери згоряння і, зрештою, силовий агрегат припиняє свою діяльність.

Не завжди легко зрозуміти, що каталізатор вже доживає останні дні. Часто його симптоми можна сплутати з ознаками інших проблем двигуна. Наприклад, коли забивається каталізатор, автомобіль важче завести, холостий хід втрачає стійкість та ін.

З одного боку причина справді може ховатись у каталізаторі, в котрого забились соти і вихлопні гази складніше пропускаються. З іншого боку винуватцями такого дійства можуть бути високовольтна електрика, труднощі вприскування пального чи датчики двигуна.

Нарешті ми підходимо ближче до істини і озвучимо надійний спосіб підтвердження провини каталізатора. Спеціальних інструментів чи обладнання нам не потрібно: всього лише гайковий ключ.

З його допомогою відкручуємо та з впускного тракту знімаємо тимчасово датчик лямбда-зонду. Далі сідаємо за кермо та заводимо автомобіль.

Датчик кислорода (лямбда-зонд)

Якщо разом зі знятим датчиком зникла проблема, а холості оберти «вирівнялись», сумнівів немає – справа у забитому каталізаторі. У вас є два шляхи розв’язання проблеми: або міняти на новий, або вирізати.

Ще один зі способів каже, що для перевірки потрібна всього рукавичка зі щільного матеріалу та трохи вільного часу. Заводимо автомобіль, надягаємо рукавичку на руку, підходимо до вихлопної і пробуємо закрити її долонею.

Якщо каталізатор в порядку, то вам це не вдасться, адже тиск вихлопних газів буде занадто великим.

Джерело: Dexpens