Який діапазон обертів найшвидше вбиває двигун
Навколо оптимальної кількості обертів для двигуна безліч суперечок: водії не схиляються до спільної думки, а озвучують кожен свою. Одні твердо переконані, що низькі оберти – смерть для движка. Інші ж кажуть таке ж, але про високі оберти.
Що ж, тоді варто визначитись, які оберти насправді створюють проблеми з силовим агрегатом, щоб розвіяти міфи та припинити обговорення.
Водії-початківці наслухаються порад від «старших» і просто бояться «крутити» мотор, але це дарма. Навіть якщо стрілка тахометра добіжить до червоної зони, спрацює відсічка, яка вбереже двигун від «перекручення». Але це має бути все недовго, інакше будуть проблеми.
Коли двигун на високих обертах, то він разом із коробкою передач зазнають значних навантажень. В нього може зрости витрата мастила на чад і ще й перегрітись може. Це відбувається тому, що забиті радіатори системи охолодження або антифриз вже давно не міняли.
Коли в системі охолодження дешевий тосол, то температура через високі оберти може так зрости, що спровокує пожежу, а неякісна рідина ще й як горить.
Коли двигун довго перебуває на обертах від 4500 до 6000 об/хв, то і варіатор легко «накриється», адже робоча рідина нагріється сильніше, ніж це дозволяє температурний режим.
Але й низькі оберти не додають «здоров’я» вузлам автомобіля. Якщо їхати «екологічно», тобто вибрати високі передачі, коли колінвал крутиться в межах 1000-1200 об/хв, виникає ситуація, де двигун теж працює під збільшеним навантаженням. В такого двигуна буде меншим тиск в системі змащування, гірше заряджається АКБ.
При цьому найбільше постраждає механічна коробка передач, де змазка шестерень відбувається розприскуванням. Тоді виникне масляне голодування і ще постраждають підшипники валів.
Зрештою, постійна їзда на низьких обертах призведе до того, що двигун заб’ється відкладеннями та впаде тяга.
Щоб мотор вашого авто прожив довше, варто їздити в межах 1800-3000 об/хв. Якщо оберти впали нижче, то варто скинути передачу або перевести «автомат» в спортивний режим, де автоматика так налаштована, що можна покрутити силовий агрегат.
Стосовно тривалого руху трасою, то достатньо їхати 100 км/год і робити невеличкі зупинки. Тоді й авто відпочине, і водій зможе перевести дух.